Muay Thai holdbeskrivelse

 

Basic hold beskrivelse

Træningen på  Basic holdet er med henblik på at sikre en god kondition og fysisk grundform, samt et godt teknisk udgangspunkt. Det tilsigtes at teknikkerne, kan leveres også når man er træt, udmattet og presset. På Basic vil der blive trænet:

Forskellige cardio og bevægelses øvelser der udfordrer din vejrtrækning og kondition eks. sjipning, løb, bevægelse i stand mm.

Fysisk– statiske øvelser og almindelige styrkeøvelser, der skal styrke muskelstyrke i hele kroppen. Der vil være fokus på at der bliver oparbejdet styrke i mave, ryg, lår, leg, overarme, underarme, kerne, nakke og skuldre.
Ovenstående skal resultere i mere udholdenhed og konditionstræning vil ligeledes indgå som elementer i den tekniske træning.

Teknisk træning, som der arbejdes på og vil være gennemgående Basic holdet:

Stand og placering i forhold til modstander.
Slag: Lige slag, hook, upper cut.
Albuer: Hook, lige, op, ned.
Spark: Lår, krop, hoved.
Knæ: Krop, lår, hoved, lige og skråt.
Frontspark: Mave, lår, hoved.
Blokeringer: Dobbeltparader mod angreb mod hoved, blok med ben mod angreb til lår og krop.

For at forebygge skader og forbedre smidighed, vil der fra gang til gang formidles noget udstrækning med særlig fokus på ben, mave, ryg, nakke og arme.

Øvet hold beskrivelse

På øvet hold kan du forvente en masse teknisk træning: greb, kombinationer, clinch, set ups, hærdning og let sparring er træningsformer, som du vil blive konfronteret med på dette hold.

På det øvede hold forventes det, at du har et vist niveau oparbejdet på Basic holdet i de basale færdigheder, dvs. at din kondition, fysisk og grundteknikker er i orden og du er clearet af trænergruppen til at indgå på holdet.

Det forventes, at du vedligeholder disse basale færdigheder ved supplerende træning, evt. på basicholdet, fælles holdet, cardioholdet, selvstændigt eller ved anden form for supplerende træning.

For at deltage på det øvede hold skal du have dit udstyr i orden:

Sandsækhandsker, 12 eller 14 Oz handsker
Skinner
Tandbeskytter

Håndbind
Sjippetov
Løbesko

Sparring hold og Kamp teknik beskrivelse

kun efter særskilt aftale og personlig instruktion fra Kasper – klik her for nærmere

Hvad hold er jeg på?

Det beror udelukkende på en vurdering fra trænergruppen, hvilket niveau du er på og er i sidste ende en vurdering som kasper laver på hver enkelt med udgangspunkt i nedenstående elementer.

        Fysiske øvelser

       Kondition

           Tekniske færdigheder

·        Rygbøjninger 

·        Mavebøjninger

·        Benbøjninger

·        Reaktionsøvelser

·        SaksBurpees

·        Armbøjninger

·        Løb

·        WOD

·        Sjippe

En teknik vurdering, hvor der skal laves korrekte teknikker spark,frontspark, boksning, knæ, albuer og simple blokeringer.